Ofte stillede spørgsmål

Her finder du vejledninger, og svar på en del af de spøgsmål du måtte have til brug af cloud løsningerne.

Generel - Dansk (1)

2FA, Two-Factor Authentication, 2 faktor godkendelse, TOTP, HOTP, er alle navne for et ekstra sikkerhedslag til godkendelse når du logger på fx din mailkonto.

Der findes mange forskellige slags, og den du kender bedst er nok NEM-ID. Ideen er at du skal have et brugernavn, en kode og noget fysisk for at kunne logge på. Det kan være en nøgle, et nøglekort, eller en app på din telefon, hvor du enten kan godkende, eller aflæse en kode som du taster ind, når du logger ind, som et ekstra sikkerhedstjek.

Uden alle 3 dele, har man ikke adgang til dine data.

Vi anbefaler at du bruger 2FA alle de steder det er muligt.

De fleste større virksomheder tilbyder muligheden for at bruge 2FA. Herunder Facebook, Google, Microsoft. Har du et wordpress site, er det også muligt at installere add-ins hvor du får muligheden for at tilføje et ekstra lag af sikkerhed.

Programmer til TOTP (Time-Based One Time Passwords):

  • Google Authenticator
  • Microsoft Authenticator
  • DUO Authenticator

Hardware Keys (FIDO2, U2F, Smart card):

  • YubiKey
  • Google Titan
Category: Generel - Dansk

Office 365 - English (1)

  1. Open Outlook
  2. Go to File
  3. Select “Add account”
  4. Input your email and select connect
  5. Input your Password and select “Sign in”
  6. You can select “Allow my organization to manage my device” if you want to use the account in Microsoft Teams, OneDrive, ensure security updates, and much more.
  7. Select “Yes”

Load More